Hier vind je de meest gestelde vragen en de antwoorden.
Staat jouw vraag er niet tussen? Mail deze dan naar

1. Ik ben geïnteresseerd en wil huren. Wat moet ik doen?

De inschrijving werkt als volgt:
Stap 1
Controleer allereerst verderop in deze FAQ of u voldoet aan de gestelde huurvoorwaarden.Indien u niet voldoet aan de voorwaarden, kunnen wij u helaas voor dit project niet verder van dienst zijn.

Stap 2
Indien u voldoet aan de voorwaarden, kiest u uw voorkeurswoningen uit. Dit doet u door te klikken op ‘aanbod’ in het menu. U kunt per verdieping de woningen bekijken. Klik op een woning voor meer details en voor de plattegrond. Vervolgens kunt u de woning toevoegen aan uw favorieten door te klikken op ‘Toevoegen aan voorkeuren’.

Stap 3
Start de digitale inschrijving door te klikken op de button ‘Inschrijven’, vul de gevraagde gegevens in en klik op ‘verstuur’. U ontvangt een e-mail waarmee u een wachtwoord kunt aanmaken, zodat u verder kunt gaan met de inschrijving.

Stap 4
Vul uw persoonlijke gegevens in en geef uw identiteit op, zoals gevraagd. Vervolgens klikt u op inschrijven en vult u de overige gevraagde informatie aan.

Stap 5
Wanneer u alle informatie heeft ingevuld heeft u de mogelijkheid om uw documenten te uploaden. Dit is een belangrijk onderdeel van de inschrijving. Zonder de documenten is uw inschrijving niet compleet.

Kijk verderop in de FAQ voor de benodigde documenten die voor uw van toepassing zijn.

2. Kan ik huurtoeslag aanvragen?

De woningen worden verhuurd in de vrije huursector. Het is niet mogelijk om huurtoeslag aan te vragen.

3. Moeten er inschrijf- of bemiddelingskosten worden betaald?

Men hoeft geen inschrijfkosten te betalen en er zijn geen bemiddelingskosten/courtage. Voor de oplevering van de woning dient de eerste maand huur en de eventuele borg te zijn/worden overgemaakt via internetbankieren. Een borg is niet standaard en wordt alleen gevraagd indien er niet (volledig) aan de inkomensvoorwaarden wordt voldaan of indien u zelfstandig ondernemer bent.

4. Wat zijn de inkomensvoorwaarden om te huren?

Om een woning te huren dient u de volgende inkomensvoorwaarden al richtlijn aan te houden:

  • U heeft een vast aantoonbaar bruto maandinkomen van minimaal 4x de maandhuur. Vakantietoeslag, eventuele 13e maand en vaste bonussen mogen hierin worden meegerekend.
  • Huurt u samen?
    Het tweede inkomen kan voor de helft worden meegerekend.
  • Bent u gepensioneerd?
    U heeft een vast aantoonbaar bruto inkomen van 3,5x de maandhuur. Eventuele vakantietoeslag en 10% van het eigen vermogen mag hierin worden meegerekend.
  • Zelfstandig ondernemer?
    Neem contact met ons op voor een antwoord op maat.

5. Mogen ouders of derden garant staan als er niet voldaan wordt aan de inkomensvoorwaarden?

Garantstellingen van ouders of derden zijn helaas niet mogelijk.

6. Telt een uitkering mee als inkomen en mag deze meegenomen worden in de inkomensberekening?

Een uitkering wordt als inkomen meegenomen mits het een uitkering voor langere periode betreft. Denk hierbij aan een WIA of Wajong uitkering. Indien dit het geval is ontvangen wij graag het volgende van u:

  • Toezeggingsbrief UWV in plaats van werkgeversverklaring
  • Kopie bankafschrift waarop storting uitkering zichtbaar is

Daarna zullen wij intern beoordelen of u voldoet aan de inkomensvoorwaarden.

7. Kan ik als student de woning huren?

Het is alleen mogelijk om te huren met voldoende inkomen volgens de inkomenstoets, waarbij maximaal 2 inkomens tot een gemeenschappelijk inkomen gezien mogen worden. Ook mogen er niet meer dan twee huurders op een adres ingeschreven staan.

Als aan bovengenoemde eisen niet wordt voldaan, is het voor studenten niet mogelijk een woning te huren. Er worden helaas geen garantstellingen door derden (ouders) geaccepteerd. Studiefinanciering wordt niet meegeteld als inkomen.

8. Door hoeveel bewoners mag of moet de woning bewoond worden?

Er wordt enkel verhuurd aan alleenstaanden, samenwonenden en gezinnen.

9. Wordt er een waarborgsom gevraagd? Zo ja, hoeveel bedraagt deze?

Een borg wordt niet standaard gevraagd, alleen in gevallen waarbij er extra zekerheid nodig is. Bijvoorbeeld wanneer je zelfstandig ondernemer bent of wanneer je een tijdelijk contract heeft. De hoogte van de waarborgsom wordt bij de toewijzing vermeld.

10. Waar kan ik het inschrijfformulier vinden?

Zie het 5-stappenplan bovenaan deze FAQ.

11. Welke documenten moet ik met het inschrijfformulier uploaden?

  • Kopie legitimatiebewijs (geen rijbewijs en BSN-nummer en foto onherkenbaar gemaakt)
  • Uittreksel BRP
  • Verhuurdersverklaring/hypotheekhoudersverklaring

Bent u in loondienst?

  • Drie salarisstroken
  • Werkgeversverklaring
  • Kopie bankafschrift waarop storting salaris zichtbaar is
  • Jaaropgave

Heeft u een uitkering?

  • Toezeggingsbrief UWV in plaats van werkgeversverklaring
  • Kopie bankafschrift waarop storting uitkering zichtbaar is
  • Jaaropgave

Bent u gepensioneerd/AOW-gerechtigd?

  • Jaaropgave van AOW en indien van toepassing pensioen
  • Kopie bankafschrift waarop storting van AOW en indien van toepassing pensioen zichtbaar is

Bent u zelfstandig ondernemer?

  • Recent uittreksel Kamer van Koophandel (niet ouder dan 3 maanden)
  • Jaarcijfers van afgelopen 2 jaar (voorafgaand aan ondertekening huurovereenkomst) opgemaakt door accountant/administratiekantoor
  • Prognose van het aankomende jaar

En indien van toepassing:

  • Echtscheidingsconvenant
  • Overzicht eigen vermogen
  • In geval van verkoop van de huidige woning: de (voorlopige) koopakte + overzicht resterende hypotheek
  • In geval van aanhouden van huidige koopwoning: een overzicht van de hypotheeklasten van de afgelopen 6 maanden

12. Waar kan ik mijn gegevens uploaden?

U kunt de documenten uploaden in het inschrijfformulier onder de pagina “bijlagen”

(LET OP: De pagina “bijlagen” wordt pas zichtbaar nadat je het inschrijfformulier volledig hebt ingevuld zie stap 5 van het stappenplan bovenaan deze FAQ).

13. Hoe worden de woningen toegewezen?

De woningen worden toegewezen aan de hand van de door u opgegeven voorkeuren. Indien er meerdere inschrijvingen zijn per woning wordt er geloot. De loting geschiedt volledig geautomatiseerd door het systeem.

14. Wanneer hoor ik of ik een woning toegewezen heb gekregen?

Regulier proces: Wanneer de inschrijving voltooid is, hoort u binnen 2 à 3 werkdagen of u een woning toegewezen heeft gekregen.

Eerste inschrijfperiode: Bij het eerste toewijzingsproces krijgt u binnen twee weken na de sluiting van de inschrijfperiode een bericht of u bent ingeloot voor een woning.

15. Kan ik de woningen bezichtigen?

Door de bouwwerkzaamheden zijn bezichtigingen niet mogelijk. In goed overleg met de aannemer zullen er t.z.t. Open dagen georganiseerd worden. Alleen tijdens Open dagen is het mogelijk om de door de aannemer beschikbaar gestelde woningen te bezichtigen. Wanneer er Open dagen georganiseerd (mogen) worden, zullen wij dit via een nieuwsbrief en via onze social media kanalen kenbaar maken.

16. Wat is de minimale huurtermijn?

U huurt de woning voor minimaal 1 jaar, gerekend vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen alleen per de eerste van de maand met inachtneming van een opzegtermijn van 1 volle kalendermaand.

17. Is er, naast de huurprijs, nog sprake van servicekosten?

Ja, er is sprake van servicekosten. Het voorschot per maand bedraagt €60,- per woning en is voor alle woningen gelijk.

De overige bijkomende kosten zijn kosten voor nutsvoorzieningen en/of verzekeringen die u zelf dient af te sluiten.

18. Kan ik een parkeerplaats huren?

Het huren van parkeerplaatsen gaat via Mobility-S. Voor meer informatie kunt u terecht op www.mobility-s.nl

19. Wanneer worden de woningen opgeleverd?

De huidige prognose oplevering is Q2 2021.

20. Hoe ziet de keuken eruit? Welke keukenapparatuur is aanwezig?

Er zijn verschillende keukenopstellingen binnen het project. Voor de daadwerkelijke opstelling kunt u de tekeningen raadplegen.

De keuken is een full-option keuken met apparatuur van het merk Siemens. De woningen beschikken over de volgende apparatuur: koelkast met vriesgedeelte, inductiekookplaat, vaatwasser, combi oven-magnetron en afzuigkap.

21. Hoe is de complete badkamer ingericht?

De badkamer is volledig betegeld, met wandtegels tot aan het plafond. Per woning kan de indeling van de badkamer verschillen, voor de daadwerkelijke indeling kunt u de tekeningen raadplegen.

Alle badkamers beschikken over een inloopdouche, tweede toilet, wastafel en designradiator.

Er zijn ook woningen met een ligbad. Raadpleeg de omschrijving van de woning en/of tekening voor de daadwerkelijke indeling van de badkamer.

22. Hoe zijn de wanden afgewerkt? Zijn er delen die niet op deze manier zijn afgewerkt?

Alle wanden zijn sausklaar afgewerkt met uitzondering van de meterkasten.

23. Hoe is de vloer afgewerkt? Zijn er delen die niet op deze manier zijn afgewerkt?

De vloeren van de badkamer en toilet zijn betegeld. Alle overige vloeren worden kaal opgeleverd. De definitieve vloerafwerking (bijv. laminaat) dient door de toekomstige huurder aangeschaft en gelegd te worden.

24. Hoe worden de woningen verwarmd?

De gehele woning beschikt over vloerverwarming.

25. Is er een glasvezelaansluiting in het complex aanwezig?

Er is een glasvezelaansluting in de meterkast aanwezig.

26. Beschikt het complex over een lift?

Het complex beschikt over 2 liften.